Jak pracujemy w czasie pandemii
Pracownicy Spółdzielni Wrocław-Południe, mimo ograniczeń związanych ze stanem epidemii, nadal pozostają do dyspozycji mieszkańców. Ze względu na bezpieczeństwo i wymogi sanitarne, zmieniliśmy tylko formę komunikacji – wszelkie sprawy można obecnie zgłaszać do nas zdalnie: przez telefon, mailowo lub za pośrednictwem platformy iMieszkaniec.pl.
Mimo trudnego czasu, pracownicy administracji, konserwatorzy i gospodarze domów nadal pozostają na swoich stanowiskach. Załatwiamy bieżące sprawy mieszkańców, usuwamy awarie i wykonujemy naprawy, sprzątamy i dezynfekujemy klatki schodowe. Jednak, zgodnie z wymogami obecnej sytuacji, musieliśmy wprowadzić środki ostrożności, aby nasi pracownicy mogli bez przeszkód służyć ciągle Państwu i wykonywać swoje obowiązki. Dlatego prosimy – pozostań w domu i sprawę ze Spółdzielnią załatw zdalnie. Zapewniamy, że wszystkim się zajmiemy i nadamy odpowiedni bieg Twojemu zgłoszeniu. Priorytet mają sprawy związane z utrzymaniem budynków w sprawności eksploatacyjnej, pozostałe realizowane są w dalszej kolejności. Podczas wizyty konserwatora w Twoim mieszkaniu, uczciwie odpowiedz na jego pytania dotyczące stanu zdrowia i ewentualnej kwarantanny. To zapewni nam wszystkim poczucie bezpieczeństwa i pozwoli nam pracować dla Państwa.

Wyzwania na czas epidemii
– Myśl przewodnia, chociaż niezapisana w żadnym formalnym prawie czy dokumencie, a wypływająca tylko z odpowiedzialnego traktowania naszych obowiązków, to: SŁUŻBA – mówi Józef Śnieżek, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Wrocław-Południe. – Tak tę myśl przekazujemy naszym pracownikom, tak dostosowujemy działania. Oznaczało to nagłe przeformatowanie dotychczasowych obowiązków na poszczególnych stanowiskach. Pierwszym, uruchomionym priorytetowym zadaniem jest dezynfekowanie klatek, niezapisane w żadnych dotychczasowych procedurach, obowiązkach, planach finansowych. Równolegle ruszyła i jest ciągle aktualizowana informacja dla mieszkańców – wyraźna, syntetyczna, praktyczna. Ogromnie przydatnym okazał się nasz własny internetowy system iMieszkaniec.pl. Dla ważnych spraw administracje są dostępne. Do tych najważniejszych spraw należy kolejne fundamentalne zadanie – utrzymanie budynków w ruchu. To jest absolutnie pierwsza linia frontu; zalewania, wybicia kanalizacji, awarie elektryczne, dźwigowe – muszą być jak najszybciej zidentyfikowane i usunięte. Dla tej grupy pracowników, wchodzących także do mieszkań, ogromne wręcz znaczenie ma zabezpieczenie ich. To również tylko nasza własna, Spółdzielni, troska i skuteczne działanie – w żadnych formalnych procedurach jakichkolwiek działań państwa czy dystrybucji środków – nas po prostu nie ma. Z innych działań: nie rozpoczynamy remontów w budynkach, a z trwających kończymy tylko mocno zaawansowane lub je zawieszamy. O to samo prosimy, wzywamy mieszkańców. To nie pora na rozgardiasz, hałasy, wzmożone kontakty. Ten stan „wojny” nie zdjął z nas jakichkolwiek innych obowiązków, nie zmienił terminów, nie ulżył finansowo, nie zmienił prawa – to duży ciężar w tych warunkach; taką świadomość powinni też mieć i nasi mieszkańcy. Czekamy na niezbędne reakcje i działania władz, intuicyjnie przecież oczywiste, tylko póki co to stanowczo za mało. Ale przecież poradzimy sobie – bo kto, jeśli nie Spółdzielnie – dodaje.
Zgłoś swoją sprawę zdalnie:
– za pośrednictwem platformy iMieszkaniec.pl
– Osiedle I „Anna”: anna@wroclaw-poludnie.pl tel.: 71 78 31 112
– Osiedle II „Dorota-Barbara”: dorota-barbara@wroclaw-poludnie.pl tel.: 71 78 31 121
– Osiedle III „Huby”: huby@wroclaw-poludnie.pl tel.: 71 78 31 132
– Osiedle IV „Gaj”: gaj@wroclaw-poludnie.pl tel.: 71 78 31 142
– biuro Spółdzielni: spoldzielnia@wroclaw-poludnie.pl tel.: 71 78 31 150